كمك های نقدی والدین به مدرسه داوطلبانه است
نوشته شده توسط : xmovies

'قاسم مستقیم' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پرداخت كمك های نقدی والدین به مدارس دولتی، اجباری نبوده و اختیاری است.

وی با اعلام اینكه دریافت شهریه هنگام ثبت نام و پس از آن از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی نیز ممنوع است، اظهار داشت: دریافت پول از والدین دانش آموزان به صورت داوطلبانه برای انجام اقدامات مختلف در مدرسه یكی از مواردی است كه انجمن اولیا و مربیان می تواند درباره آن تصمیم گیری كند.

دبیر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش در مورد مدارس غیردولتی و خاص نیز گفت: میزان شهریه ثبت نام مدارس غیردولتی از سوی شورای نظارت بر این مدارس و با توجه به درجه بندی آنها تعیین می شود.

** شكایات دریافت شهریه در مدارس دولتی بیش از 50 درصد كاهش یافت

مستقیم با اعلام اینكه شكایات در خصوص دریافت شهریه ثبت نام در مدارس دولتی در تابستان سال 90 نسبت به سال های گذشته بیش از 50 درصد كاهش داشته است، خاطر نشان كرد این رقم از 5/14 درصد در تابستان سال 89 به 5/6 درصد در تابستان امسال كاهش یافته است.

وی اضافه كرد: 140 هزار مدرسه در سراسر كشور وجود دارد كه ممكن است برخی از آموزشگاه ها تخلفاتی در زمینه دریافت وجه از والدین دانش آموزان مرتكب شوند، ضمن اینكه وزارت آموزش و پرورش در صورت اطلاع، اقدامات لازم را در زمینه حل این مشكل انجام خواهد داد.

مدیر كل ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات به مصوبه دولت در مورد پرداخت 50 درصد هزینه آب، برق و گاز مدارس از محل قانون هدفمندی یارانه ها اشاره كرد و افزود: این مصوبه در حال عملیاتی شدن است و اجرای این مصوبه كمك بزرگی به وزارت آموزش و پرورش و مدارس كشور خواهد كرد.

اجتمام ** 1788 **1569**





:: برچسب‌ها: سقوط , مدل , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: